Konsumentlagen

Vi följer konsumentlagen och tillämpar följande lagstiftning: Distans- och hemförsäljningslagen, Internethandel, postorder- och telefonförsäljning regleras i distans- och hemförsäljningslagen.

Distansavtal: Vanliga distansavtal är när du handlar via Internet. För sådana avtal gäller distans- och hemförsäljningslagen.
De viktigaste delarna i lagen för dig som konsument är ångerrätten och den information du har rätt att få.

Ångerrätten
När du köper en vara eller en tjänst på distans eller vid hemförsäljning har du enligt lagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige.

Informationen
Vid hemförsäljning ska du även få dels en blankett som du kan använda om du vill ångra köpet, dels få en informationshandling. Den ska bland annat innehålla information om ångerrätten och adress och telefonnummer till den du ska vända dig till om du ångrar dig.

Returfrakten

Vid distansavtal:
Om du ångrar köpet, får du själv betala returportot.
Leverans Leverans sker till av kund anvisad adress. Kostnad för leveransen tillkommer. Normalt kan leverans ske omgående från lager. Husen kan också hämtas på vårat lager i Hofors, då tillkommer ingen frakt (Obs.gäller ej fritidshusen Hannele-Marie och Anders)

Garanti
Attefallshus-Sverige i samarbete med Polhus AB står för alla eventuella fel eller skador som upptäcks i samband med att stugan packas upp. Skadade delar ersätts mot nya utan kostnad. Mögelskador som kan uppstå p.g.a. felaktig förvaring hos kund eller efter att byggsatsen har monterats upp ingår ej i garantiåtagandet. Följdkostnader som uppstår på grund av att en del är skadad, felaktig eller fattas ersätts inte.

Det finns ett antal olika varianter på huset. Ritningarna på hemsidan gäller generellt men vi förbehåller oss rätten till ändringar. Positionsangivelserna kan variera mellan olika tillverkningar. Den riktiga ritningen för just ditt hus finns bipackad stugleveransen. Förlita dig endast på de medlevererade ritningarna.

OBSERVERA ATT DET ÄR YTTERST VIKTIGT ATT SPARA DET FÖRPACKNINGSPROTOKOLL SOM MEDFÖLJER LEVERANSEN . PROTOKOLLET ANGER TILLVERKNINGSDATUM SAMT NAMNEN PÅ DE PACKARE SOM GENOMFÖRT KVALITETSGRANSKNINGEN. VID EN EVENTUELL REKLAMATION ELLER KOMPLETTERING BEHÖVS UPPGIFTERNA PÅ PROTOKOLLET FÖR ATT RÄTT DELAR SKALL KUNNA TAS FRAM!

Reklamation
Våra produkter tillverkas av kvalitetssorterat virke som levereras av nordens ledande sågar. Före de lämnar fabriken kontrolleras samtliga paket på kvalitet och innehåll. Trots detta kan det ibland inträffa det att en kund inte är nöjd och har anledning att reklamera produkten. Det är viktigt att vi kan avhjälpa skadan per omgående. En välskött reklamation är en garanti för att du skall vara nöjd och vill handla igen hos oss. För att så snabbt som möjligt kunna hjälpa dig är det viktigt att vi får all information som behövs för att veta vilken del det handlar om. Här ser du en bild på det protokoll som packas med huset. Vi vill ha reda på packdatum, löpande packnummer samt vilka personer som har packat huset. Namnen på packarna hakas av.

FEL OCH SKADOR SKALL DOKUMENTERAS MED FOTOGRAFIER
FÖLJANDE UPPGIFTER ÄR OCKSÅ NÖDVÄNDIGA

ORSAK TILL REKLAMATIONEN: ex. Två bitar var skadade
NÄR KÖPTES PRODUKTEN: ex. 22.04.2006
PRODUKTENS NAMN: ex. PW3330/45
DELENS NUMMER: ex. POS 12
ANTAL: ex. 2 av 22 skadade
För att kunna komma i kontakt med dig vill vi dessutom veta
NAMN:
FULLSTÄNDIG ADRESS:
TELEFONNUMMER UNDER DAGTID:
E-POSTADRESS:
SKICKA UPPGIFTERNA TILL  info@attefallshus-sverige.se

Såhär levereras ditt Attefallshus.

Såhär levereras ditt Attefallshus.

Start typing and press Enter to search